Marketing internetowy to w dzisiejszych czasach jedno z większych źródeł ruchu i możliwości dla każdego nowoczesnego przedsiębiorcy. Jak wiadomo to właśnie social media stanowią crème de la crème wszelkich marketingowych działań, bo to właśnie tam dzieje się najwięcej. Lajki, udostępnienia i followersi to coś, co napędza niejeden interes a nieobecność firmy na Facebooku czy Instagramie to dzisiaj niewybaczalny błąd. Dlaczego? Ponieważ to właśnie media społecznościowe pozwalają nam nie tylko budować długofalowe relacje z klientami, ale także budować renomę marki. Jak się zabrać za prowadzenie firmowego fanpage’a? Podpowiadamy!
Zakładanie fanpage’a
W założeniu firmowego fanpage’a nie ma w zasadzie nic skomplikowanego. Ot, wystarczy wypełnić rubryki z podstawowymi danymi naszej firmy, dodać kilka zdjęć i napisać coś o samej marce. Proste? No właśnie nie koniecznie. To jak zaprezentujemy własną firmę, będzie grało kluczową rolę w tym, czy dany użytkownik zechce zapoznać się z profilem. Dlaczego? Ponieważ większość z potencjalnych Facebookowych fanów wyświetli jedynie podgląd naszego fanpage’a i to właśnie ten podgląd zdecyduje czy potencjalny klient zostanie z nami na dłużej, czy zignoruje fanpage i straci zainteresowanie. Dlatego tak ważne jest pierwsze zdanie w naszym opisie i dobre zdjęcie profilowe. To one przyciągają uwagę i zachęcają do głębszej interakcji z fanpagem.
Prowadzenie firmowego fanpage’a
Gdy już uzupełnimy nasz profil i będziemy gotowi do podboju wall’i potencjalnych klientów, przyjdzie czas na publikację pierwszych treści. To właśnie na publikacjach opiera się prowadzenie fanpage na Facebooku. Regularne i ciekawe posty są kluczem do pozyskania nowych, jak i utrzymania starych fanów. Przemyślane, nie za długie posty, koniecznie okraszone ciekawymi zdjęciami to wyznaczniki, które definiują dobre prowadzenia fanpage’a na Facebooku. Warto podglądać/obserwować konkurencję (oczywiście, jeżeli ta radzi sobie lepiej) i wyciągać wnioski, które pozwolą nam usprawnić zdobywanie kolejnych lajków i zdominować branżę w social mediach.
Profesjonalne prowadzenie Facebooka
Regularne publikacje wartościowych treści i aktywizowanie zgromadzonych fanów to niełatwa sztuka, szczególnie dla zabieganych właścicieli sklepów i firm. Co zrobić w takiej sytuacji? Warto powierzyć wtedy prowadzenie Facebooka specjalistom. Tego typu usługi oferuje już niemal każda agencja marketingowa, co potwierdza siłę social mediów w marketingu internetowym. Oddając prowadzenie naszego fanpage’a profesjonalistom możemy mieć pewność, że publikowane treści będą na najwyższym poziomie, jednocześnie oszczędzając czas na ich przygotowywaniu.