Nie ma wątpliwości, że internet wypiera standardowe media, takie jak telewizja, radio oraz prasa. Czy wiesz, że w niektórych krajach Europy zaprzestaje się już nauki ręcznego pisania? Dzisiaj wszechobecny jest komputer i wydaje się, że właśnie to narzędzie będzie w stałym rozwoju.
Żyjemy w świecie mediów społecznościowych i cyfrowych publikacji. Coraz rzadziej zerkamy na stojak na gazety w osiedlowym kiosku, by nabyć tradycyjne formy prasy. Czytamy przy wykorzystaniu smartfona albo tableta. Gazety stały się dla nas niewygodne, trzeba zresztą za nie płacić, a przecież informacje w sieci są dostępne całkiem za darmo.
Okazuje się jednak, że prasa nadal ma szerokie grono swoich odbiorców. Wszystko dlatego, że papierowe wydruki pozwalają doświadczać emocji. Różny format, gramatura papieru, typografia albo technika druku – to tylko niektóre elementy, które sprawiają, że z druku nie zrezygnujemy.
Warto również podkreślić, że publikacje, po które sięgamy na stojak na gazety, zawierają bardzo często skuteczną formę reklamy podobnie jak standy reklamowe. Przekaz drukowany lepiej trafia do potencjalnych odbiorców. W sieci reklamy mogą być blokowane, mogą też trafiać do osób spoza grupy docelowej. Wybrany tytuł prasowy wybierają zaś osoby konkretnie zainteresowane daną tematyką. Nie ma więc możliwości, by reklama nie odniosła sukcesu.
Chociaż rzeczywiście to media elektroniczne cieszą się dzisiaj największą popularnością, to zdaje się, że na rynku jest jeszcze sporo miejsca na tradycyjne formy przekazu. Pamiętajmy, że z nowoczesnej technologii nie korzystają wszyscy, a zainteresowani są nią głównie młodzi Polacy. Seniorzy nadal częściej wybierają standardową prasę, która jest dla nich podstawowym źródłem codziennych informacji. I chociaż rzeczywiście nakłady druku znacznie się zmniejszyły, to w najbliższym czasie nie prognozuje się całkowitego zaprzestania dystrybucji materiałów drukowanych. Te nadal mają szeroką grupę swoich odbiorców. Nie chodzi nam tutaj tylko o książki, ale również katalogi, broszury, codzienne gazety czy miesięczniki.