Najczęściej spotykamy się z podkreślaniem dużego znaczenia szkoleń w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, ale warto wskazać, że dla całkowitego bezpieczeństwa w miejscu pracy znaczenie ma też wiedza w dziedzinie PPOŻ.

Pożar może wydarzyć się zawsze i wszędzie – nawet w dobrze zabezpieczonych obiektach. Często wystarczy jakaś usterka albo burza, aby doprowadzić do zagrażającej życiu i zdrowiu sytuacji. Aby zmniejszyć to niebezpieczeństwo, przeprowadza się szkolenia PPOŻ. W szkoleniu tego rodzaju może wziąć udział każdy z nas – najczęściej jednak są one przeprowadzane wśród pracowników jako dodatek do szkoleń BHP.

Bezpieczna firma i pracownicy

Przedsiębiorcy mają obowiązek stosowania się do przepisów przeciwpożarowych – odpowiednie zaplanowanie i wyposażenie budynku w rozwiązania PPOŻ ma kluczowe znaczenie. Jednak bez właściwego przeszkolenia pracowników w tym właśnie zakresie trudno mówić o całkowitym bezpieczeństwie.

Dzięki przeszkoleniu pracowników w zakresie przeciwpożarowym firma może zyskać dodatkową ochronę w razie nieprzewidzianych sytuacji. Oczywiście, zyskują je również sami pracownicy, którzy wiedzą wówczas, jak zachować się w sytuacji wystąpienia pożaru.

Obecnie szkolenia PPOŻ to nie tylko sucha teoria na temat zachowania się w razie zagrożenia pożarowego. To także specjalistyczne ćwiczenia odbywające się z wykorzystaniem gaśnic oraz innych akcesoriów – dzięki nim pracownicy wiedzą dokładnie, co zrobić, jeśli przydarzy się pożar.

Jak zorganizować szkolenie PPOŻ?

Aby zapewnić pracownikom właściwe przeszkolenie w zakresie przeciwpożarowym, przedsiębiorca może skorzystać z usług zewnętrznych firm zajmujących się świadczeniem usług szkoleniowych.

Z takiej pomocy można skorzystać w większości firm zajmujących się BHP, ponieważ także zapewniają one swoim klientom wsparcie w dziedzinie PPOŻ. Szkolenia PPOŻ mogą być wtedy przeprowadzane również przy okazji szkoleń BHP. Najlepiej, aby brali w nich udział zarówno nowi pracownicy, którzy dopiero przyjmowani są do pracy, jak również ci, którzy zatrudnieni są już od dawna – dzięki temu pozyskują wtedy odpowiednie przygotowanie w razie wystąpienia awaryjnych sytuacji związanych z pożarem w firmie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here