Porządek w biurze i jego wpływ na finalne zyski firmy

Czy wiesz, że jeden zagubiony w wyniku nieporządku w firmie dokument, może kosztować jej właściciela około 400 złotych?

Takie są statystyki dotyczące wyników badań w kwestii zachowania czystości w miejscu pracy a wpływu na finanse prowadzenia biznesu. Niepokojący jest jednak fakt, że przeciętna firma ma bałagan w przypadku nawet 20% ważnych dokumentów. Widać więc wyraźnie, jak spory jest to problem i jak może zaważyć na realnych zyskach prowadzonej działalności. Okazuje się również, że czystość w biurze ma też ogromne znaczenie, jeśli pod uwagę weźmiemy samopoczucie, a nawet zdrowie zatrudnionej kadry. Te czynniki mogą zaś wpływać na ostateczną efektywność wykonywanych przez nich obowiązków.

Porządek a efektywność pracy

Nie ma wątpliwości, że zachowanie ładu w miejscu pracy ma duże znaczenie dla produktywności zatrudnionego personelu. Porządek pozwala na pełną systematyczność i harmonizację wykonywanych zadań. Należy więc wprowadzić system, zgodnie z którym wszelkie codzienne czynności będą realizowane zgodnie z założonym planem, dzięki któremu unikać się będzie bałaganu i rozproszenia przy stanowiskach pracy i w całym biurze. Właściciel firmy musi sobie uświadomić, że każdy moment jest właściwy, by wprowadzić korzystne zmiany. Regulacja zasad w kwestii jaką jest sprzątanie biur jest konieczna, by nie generować zbędnych kosztów. Straty, jakie wynikają z rozkojarzenia pracowników, ich złego samopoczucia, utraty zdrowia albo chociażby poświęcenia większej ilości czasu na realizację zawodowych obowiązków, mogą być ogromne. Już dawno udowodniono, że kadra, która pracuje w firmie, jaka nie do końca dba o porządek i estetykę w miejscu pracy, wykazuje o wiele niższą motywację i zaangażowanie, a tym samym efektywność.

Organizacja porządku w firmie a zdrowie pracowników

Nie ma wątpliwości, że zysk firmy wypracowywany jest przez pracowników, zresztą przecież właśnie po to tworzy się struktury personelu o właściwych kwalifikacjach. Ten nie będzie jednak optymalny, jeśli pracownicy nie będą wykazywać pełnej efektywności realizacji zawodowych obowiązków. Ich produktywność może zostać zaburzona również poprzez niekorzystny stan zdrowia. Na taki wpływać może czystość w miejscu pracy.

Właściciel firmy musi zdawać sobie sprawę, że nadmierne ilości bakterii, wirusów, roztoczy i innego rodzaju zanieczyszczeń to nie tylko kwestia estetyki i wizerunku siedziby. Brak dezynfekcji może wywoływać rozmaite choroby. Zacznijmy od tych najczęściej spotykanych, które wiążą się z infekcjami układu górnych dróg oddechowych. To między innymi przewlekły kaszel, nieżyt nosa, ale też astma oskrzelowa.

Przez nadmiar zanieczyszczeń mogą też pojawiać się problemy skórne – to znaczny problem przede wszystkim dla alergików oraz osób z cerą wrażliwą. Uczuleniowcy mogą też borykać się z problemami widzenia. Kurz powoduje łzawienie i pieczenie oczu, a nierzadko zapalenie spojówek.

Co ważne, każdy właściciel firmy musi zdawać sobie sprawę, że obowiązek zachowania czystości w miejscu pracy powinien być należycie spełniany nie tylko dla osiągania jak największego zysku. To konieczność, która wynika z przepisów polskiego prawa, chodzi głównie o przepisy dotyczące bezpieczeństwa oraz higieny pracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here