Kiedy skorzystać z franczyzy

Pod określeniem franczyzy mieści się więc bez powątpiewania pewna metoda współpracy gospodarczej, jakiej przyczyną jest wyjątkowość pomysłu oraz rodzaju biznesowego przygotowanego poprzez franczyzodawcę, więc poprzez spółkę, jaka swym doświadczeniem zdobyła specjalny system funkcjonowania przedsiębiorstwa. Spółka franczyzodawcy działa w oparciu o ów system oraz potwierdza jego efektywność.

Definicja franczyzy – czym jest franchising?

Franczyza to partnerski system dystrybucji, jaki zapewnia nowym inwestorom korzystanie z określonej strategii biznesowej za opłatą. Termin franczyza przedstawia kooperacyjny system między funkcjonującą instytucją – franczyzodawcą – natomiast jednym czy kilkoma założycielami spółki – franczyzobiorcami. Franczyzodawca daje własnym partnerom kooperacyjnym prawa do korzystania ze strategii handlowej, jaka została stworzona na bazie umowy franczyzowej. Istota tego systemu polega na tymże, iż franczyzodawca nakłada na własnych partnerów, obowiązek wykonywania działalności zgodnie z uzyskaną koncepcją współpracy, zawartą w konstrukcje tzw. układu partnerskiego, daną w postaci pliku franczyzowego. W czasie trwania współpracy, franczyzobiorca uprawniony jest do korzystania ze znaku towarowego franczyzodawcy, know-how, technologii wykonywania działalności gospodarczej, wiedzy fachowej, natomiast również do korzystania z określonej pomocy komercyjnej oraz fachowej franczyzodawcy.

Franczyza w Polsce?

Podaje się, iż biznesy wsparte na tymże systemie upadają znacznie rzadziej aniżeli spółki tworzone od podstaw poprzez ich posiadaczy. Doceniło to wielu polskich inwestorów oraz dlatego od lat to oczywiście franczyza staje się we własnym kraju jednym spośród niezwykle znanych rodzajów wykonywania działalności gospodarczej. Franczyza jest dobrym wyjściem dla tychże, jacy nie posiadają swego pomysłu na biznes czy obawiają się, iż wydatki na starcie działalności zdecydowanie przewyższą zyski. Sieć franczyzowa jest zatem pewną oraz w większości wypadków w całości korzystną propozycją inwestowania pieniądza.

Franczyza oraz wydatki

Jeśli zamierzasz rozpocząć pracować pod szyldem innej firmy musisz natomiast liczyć się z kosztami. Niewielki próg wydatków inwestycyjnych jest wielokrotnie określany poprzez franczyzodawcę. Waha się on od kilkunastu tysięcy do paru milionów złotych. Należy także liczyć się z potrzebą regulowania należności wstępnej za prawo do korzystania z przedmiotu franczyzy i wartości bieżących. To zwykle parę odsetek od wartości sprzedaży. Wielokrotnie wymagane jest także płacenie na fundusz reklamowy, ponieważ to franczyzodawca odpowiada za reklamę całej sieci franczyzy.

Franchising w Polsce

Od wielu lat franchising w Polsce zdobywa jeszcze więcej fanów. Jego korzenie sięgają lat dziewięćdziesiątych, gdy to wraz ze zmianami finansowymi miało miejsce otwarcie rynku dla spółek zarówno z kraju, jak również zza granicy. Pierwsze międzynarodowe sieci franczyzowe, jakie pojawiły się we własnym kraju, należały do takich firm jak McDonald’s lub Yves Rocher. Pionierem pośród polskich przedsiębiorstw, jaki zobaczył potencjał w systemie franchisingowym, była sieć cukierni A.Blikle.

Franczyza w Polsce – sprawdź najnowsze doniesienie z rynku franczyzowego. Dowiedz się więcej o biznesie franczyzowym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here